Antibiyotik Ödem Yapar mı?

Antibiyotik ilaçların gereksiz kullanımının fazlasıyla zararlı olabileceği hekimler tarafından sürekli tekrarlanan bir olgudur. Bunların yanında ödem gibi yan etkilerini de görmek mümkündür. Peki bu yan etkiyi görünce antibiyotik kullanmaya devam etmeli mi? Yoksa derhal kullanım kesilmeli mi?

Hangi İlaçlar Ödem Yapar?

  • Steroid olmayan antiinflamatuvar ilaçlar (ibuprofen ve naproksen gibi)
  • Kalsiyum kanal blokerleri
  • Kortikosteroidler (prednizon ve metilprednizolon gibi)
  • Pioglitazone ve rosiglitazone
  • Pramipeksol
İlginizi Çekebilir:  Champix Reçetesiz Alınır mı?

Yukarıda gördüğünüz ilaç türleri ve bazı antibiyotikler vücudunuzda ödeme neden olabilir.

Yan Etki Yaşıyorsam Antibiyotiği Kesmeli miyim?

Ödem gibi rahatsız edici ya da daha ciddi bir yan etki yaşıyorsanız antibiyotiği kesmeniz gerekebilir. Ancak durumu hekiminize danıştığınızda size aşağıdakilerden birini de önerebilir;

  • İlaç dozunun ayarlanması,
  • Farklı bir antibiyotikle tedaviye devam etme,
  • Aynı antibiyotikle yan etkiyi kontrol altına alarak devam etmek.
İlginizi Çekebilir:  Tiroid Öksürük Yapar Mı?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

e sigara