Francesco Hayez’in “Melancholy Thinking” Adlı Yağlıboya Tablosu

Ünlü İtalyan ressam Francesco Hayez, 1791 ile 1881 yılları arasında yaşadı ve ressamlık kariyeri boyunca pek çok kıymetli eser verdi. Daha çok kadınları resmetmesi ile bilinen İtalyan ressam Francesco Hayez’in en bilinen eserleri arasında Aristo’yu resmettiği “Aristotle” ve “Melancholy Thinking” adlı tabloları yer alıyor. Tablo analizi ve yorumu kategorimizde bu seferki yazımız ünlü ressamın “Melancholy Thinking” adlı eseri yer alıyor. Ressam, bu eseri 53 yaşında tamamlamıştır.

Resimde görülen kadın figürü izleyiciye dönük ve resimde, kadının sağ dirseğini dayadığı bir duvar çıkıntısının yanı sıra sol eliyle sağ elini tutması dikkati çekiyor. Resimdeki kadın figürünün hemen sol köşesinde yine farklı tür çiçeklerden oluşan vazo içindeki demet ise eserin hem portre hem de natürmort özelliğinde olmasını sağlamış. Kadın figürü, ressama poz veriyor ve demetlerin içerisinde yer alan çiçeklerin dağınık ve serbest görüntüsü ile kadının salaş ve yine dağınık hali birbiri ile uyum içinde.

Tablodaki kadının üzerinde yer alan mavi tonundaki omuz dekolteli elbisesinin sol omzu, bütünüyle aşağıya kaymış fakat genç kadının bundan hiç haberi yokmuş gibi.

Esere ismini veren ve resimdeki en önemli detay ise tablodaki kadının yüzündeki ifadeler. Genç kadının yüzündeki ifade; sakin ve üzüntülü. Bu haliyle genç kadının depresyonda olduğu anlaşılıyor. Francesco Hayez, tüm hünerlerini kadının yüzünde toplamış ve anlatmak istediği tüm duyguları kadının yüzünde ve yüz hatlarında görmek mümkün.

Beyaz/açık tenli genç kadının el bileklerinin ve omuzlarının açıkta olması, esere ve dolayısıyla kendisine “erotik” bir hava katmış. Erotik unsuru destekleyen en önemli detay ise kadının üzerinde yer alan mavi elbisenin dağınıklığı ve renk tonu. Erotizmi destekleyen unsurların başında yine genç kadının saçları yer alıyor. Toplamak yerine salmayı ve dağınık kalmasını istemiş genç kadının saçları, esere dekolteli açık ton mavi elbiseden daha fazla “erotizm” yüklüyor.

Esere dikkatli baktığımız zaman sol arka tarafta gölgesini görebildiğimiz genç kadının, Hayez tarafından resmedildiği kadarıyla, depresyonda olduğu da net bir şekilde belli oluyor.

1842 senesinde tamamlanan ve 140’a 104 cm’lik yağlıboya tablo, şu anda Milano’da özel bir koleksiyonda saklanmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir